DESPRE PROIECT

Formare-Cooperare-Digitalizare:
Măsuri pentru promovarea formării profesionale continue în regiunea Nord-Vest

Proiectul „Formare-Cooperare-Digitalizare: Măsuri pentru promovarea formării profesionale continue în regiunea Nord-Vest „, este finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa Prioritară 6. Educație și competențe, Obiectiv specific: POCU/726/6/12/Creșterea participării la programele de formare profesională continuă, cu accent pe acei adulți, cu un nivel scăzut de calificare și persoanele cu vârsta de peste 40 ani, din zonele rurale defavorizate, inclusive prin recunoașterea și certificarea rezultatelor învățării dobândite în context non-formale și informale, Cod proiect: POCU/726/6/12/135148.

Grupul țintă al proiectului.

Număr total de persoane: 652 persoane, din care:

  • Persoane cu nivel scăzut de calificare: 66 persoane;
  • Persoane din mediul rural: 66 persoane;
  • Persoane cu vârsta peste 40 de ani: 66 persoane.

Pentru a fi eligibile, persoanele din grupul țintă format din angajați, la data intrării în operațiunile FSE, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

  • Au domiciliul/reședința în una dintre cele 7 regiuni mai puțin dezvoltate;
  • Sunt angajați, inclusiv persoană fizică autorizată şi întreprinderi individuale;
  • Au împlinit 25 ani;
  • Au vârsta sub 65 de ani.

Parteneriatul proiectului

Beneficiar:

Asociația Întreprinzătorilor Maramureș

Parteneri:

  • SOV CONSULTING SRL (P1);
  • CLEMON SRL (P2);

Valoarea totală a proiectului este de 4.515.678,21 lei, din care:

  • Contribuție beneficiar: 144.745,87 lei
  • Surse de finanțare nerambursabilă: 4.370.932,34 lei

Obiectivul proiectului

Obiectivul proiectului îl reprezintă creșterea participării la programe de formare în domeniul managementului a angajaților din Regiunea Nord-Vest, prin stimularea cooperării între actorii cheie de la nivel regional. În acest sens, pe parcursul a 24 luni (Iunie 2021 – Mai 2023) se vor oferi servicii pentru 652 persoane angajate care doresc să își crească nivelul de competențe profesionale, să își îmbunătățească statutul pe piața muncii, prin participarea lor la:

  • Sesiuni de consiliere profesională;
  • Cursuri de formare profesională;
  • Îmbunătățirea statutului pe piața muncii;

REZULTATE ASTEPTATE

  • 652 persoane care vor participa la sesiunile de informare și consiliere vor beneficia de o mai bună cunoaștere a propriilor competențe și aptitudini, putând astfel să ia decizii informate în ceea ce privește propriul parcurs professional;
  • 45 persoane își vor îmbunătăți competențele antreprenoriale, prin participarea la un program autorizat ANC;
  • 54 persoane vor dobandi competente de Asistent relatii publice si comunicare, prin participarea la un program autorizat ANC;
  • 18 persoane vor dobandi competente de Administrator de risc, prin participarea la un program autorizat ANC.
  • 15 persoane isi vor imbunatati competentele de Specialist imbunatatire procese, prin participarea la un program autorizat ANC;
  • 80 de persoane isi vor imbunatati Compentente informatice, prin participarea la un program autorizat ANC.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele sociale si civice, prin participarea la un program autorizat ANC.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele matematice, prin participarea la un program autorizat ANC
  • 60 de persoane isi vor imbunatati competentele de Responsabil cu Protectia Datelor cu Caracter Personal, prin participarea la un program autorizat ANC.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Bucatar, prin participarea la un program autorizat ANC.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Inspector de resurse umane, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Contabil, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 30 de persoane isi vor imbunatati competentele de Limba engleza, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 30 de persoane isi vor imbunatati competentele de Limba italiana, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Expert fiscal, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Lucrator in comert, prin participarea la un program autorizat ANC in acest sens.
  • 40 de persoane isi vor imbunatati competentele de Administrator pensiune, prin participarea la un program autorizat ANC;
  • 375 de persoane îsi vor îmbunatați statutul pe piața muncii în urma participarii la programele de formare printr-una dintre urmatoarele metode: schimbarea încadrarii la locul de munca, modificarea fisei postului, modificarea salariului, schimbarea locului de munca, inițierea unei activitați independente (PFA, II) –
  • 66 de persoane parte a grupului țintă îsi vor continua formarea profesionala la încetarea calitații de participant.

Activități desfășurate în cadrul proiectului

1.1 Informarea grupului țintă

– informare online: – pagină de Facebook a proiectului/ site pe care se va publica periodic activitățile care se desfășoară, rezultate, comunicate privind evenimentele care urmează a se organiza cât și informații privind rezultatele obținute în urma evenimentelor, etc. Se vor publica și pe Google Ads, platforme precum Bestjobs, ejobs conform cererii de finanțare.

– informare ofline: – seminarii de informare a grupului țintă, diseminare dosare cu activitățile proiectului în cadrul seminarului cu tabele de prezență a potențialului GT;

1.2 Înregistrarea GT

– se va realiza platforma online pentru a se putea înscrie persoanele în GT

– se va completa un set de documente privind înregistrarea în GT a angajaților

1.3 Desfășurare sesiunilor de consiliere profesională, utilizând metoda online și offline

– întocmirea unui profil individual : offline – fișe informare în urma celor relatate de către membrii GT, consiliere și orientare profesională

– întocmirea unui profil psihoaptitudinal: Online – folosirea platformei COGNITROM, respectiv instrumentul CAS++

2.1 Programarea sesiunilor de informare

  • Competențe antreprenoriale – inițiere – 3 gr. / 45 p;
  • Asistent relații publice și comunicare – 3 gr. / 54 p;
  • Administrator de risc – inițiere – 1 gr. /18 p;
  • Specialist îmbunătățire procese – inițiere – 1 gr. / 15 p;
  • Competențe informatice – inițiere – 4 gr. / 80 p;
  • Competențe sociale și civice – inițiere – 2 gr. / 40 p;
  • Competențe matematice – inițiere – 2 gr. / 40 p;
  • Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal – inițiere – 3 gr. / 60 p;
  • Bucătar – inițiere – 2 gr. / 40 p;
  • Inspector de resurse umane – perfecționare – 2 gr. / 40 p;
  • Contabilitate – inițiere – 2 gr. / 40 p;
  • Limba engleză – perfecționare – 2 gr. / 30 p;
  • Limba italiană – 2 gr. / 30 p;
  • Expert fiscal – perfecționare – 2 gr./ 40 p;
  • Lucrător în comerț – inițiere – 2 gr. / 40 p;
  • Administrator pensiune – inițiere – 2 gr. / 40 p;

Programele de formare profesională vor fi susținute de către Asociatia Intreprinzatorilor din Maramures, S.C. SOV CONSULTING S.R.L. și S.C. CLEMON S.R.L.

3.1 Organizarea unei ”Zile a formării profesionale” cu participarea angajatorilor din regiune

Se va organiza o conferință pe durata căreia angajatorii vor avea posibilitatea de a discuta problemele comune cu care se confruntă și să încerce să identifice, alături de specialiști posibile soluții de rezolvare.

3.2 Organizarea la nivelul Beneficiarului a unui Departament dedicat formarii continue

Se va constitui un departament dedicat formării profesionale continue care va avea rol de coordonare a actorilor cheie. În cadrul departamentului se vor cumula informații despre nevoile de formare existente la nivelul angajatorilor din Regiune cât și despre oferta de programe existentă.

3.3 Constituirea unor grupuri de lucru inter-depertamentale si inter-institutionale la nivelul angajatorilor din regiune

Se vor constitui grupuri de lucru cu scopul realizării unei punți între sistemul de formare continuă și angajatori, angajatorii putând astfel să își programeze activități de formare profesională sau să analizeze oportunitatea deschiderii unor centre de evaluare competente.

3.4 Realizarea unei metodologii de evaluare a nevoilor in cadrul companiilor, pe sector de activitate, cu sprijinul companiilor asociate

Se va realiza o metodologie de formare profesională continuă care să poată fi pusă la dispoziția angajatorilor din regiune. După elaborarea metodologiei, se va distribui cu titlu gratuit companiilor din Regiunea Nord-Vest, dar va fi publicată și pe site-ul proiectului.

4.1 – Gestionarea, monitorizarea şi controlul  proiectului

Activitatea de management al proiectului se va derula pe toata durata de implementare a acestuia. Managementul proiectului va fi asigurat de catre Beneficiar, care are responsabilitatea finala pentru implementarea in bune conditii a proiectului. In vederea gestionarii proiectului, Beneficiarul va elabora un set de proceduri, care vor fi aplicate de catre acesta si Partener pe durata implementarii proiectului. De asemenea, in vederea asigurarii unui management riguros se vor realiza intalniri trimestriale ale parteneriatului, in vederea monitorizarii stadiului implementarii proiectului si in vederea planificarii actiunilor viitoare.

4.2 – Informarea si publicitatea proiectului

In conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului, precum si ale Ghidului Orientari Generale POCU, proiectul va include activitatile obligatorii de Informare si Publicitate, respectiv transmiterea unui comunicat de presa la demararea proiectului (luna 1) si a unui al doilea comunicat la finalizarea acestuia (luna 24). De asemenea, in cadrul proiectului va fi realizata si o procedură privind informarea şi publicitatea în cadrul proiectului, care va include următoarele aspecte: obligaţia afişării la loc vizibil a unui afiş cu informaţii despre proiect (dimensiunea minimă A3), inclusiv despre contribuţia financiară din partea Uniunii; siglele care vor fi utilizate pentru toate materialele de comunicare; textele care trebuie utilizate în cadrul fiecărei publicaţii; dimensiunile recomandate pentru materiale (afişe, pliante, bannere, etc).

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.